Na úvod tohto článku by som rada podotkla, že bude NEKOMERČNÝ. Je síce na firemnom blogu, ale najmä preto, že práve vďaka nemu by som dobrú myšlienku rada posunula ďalej a rozšírila do sveta v čo najhojnejšom počte. O čom teda dnes bude reč? Téma je celkom jednoduchá a síce – čo vznikne, ak sa spojí  profesionálny marketér s bežeckým nadšencom s nezištným úmyslom pomôcť okrídlenej celoslovenskej nadácii? Prečítajte si viac v dnešnom blogovom zápise…

Ešte niekedy začiatkom leta tohto roku ma prostredníctvom e-mailu oslovil bežec Ľubomír Matiašovič. Napísal mi ako copywriterke, ktorá by mu mala dodať krátky slogan na jeho tričko. V prvom momente som e-mail vyhodnotila ako klasickú zákazku. Oduševnený bežec chcel totiž za moje služby platiť ako riadny klient. Keď som však e-mail dočítala do konca, chytil ma (našťastie len kreatívny) zápal a rozhodla som sa bez nároku na honorár pomôcť dobrej veci.

O čo teda šlo? Ľubomír mal skvelý nápad, ako pred čo najväčším publikom spropagovať dobrú vec, konkrétne obľúbený charitatívny projekt Dobrý anjel. Systém sama podporujem ako súkromná osoba a jeho konanie mi bolo vždy veľmi sympatické. Ľubomír mal za cieľ získať pre nadáciu čo najviac nových anjelov, ktorému mohlo dopomôcť aj propagačné tričko na maratóny a behy. Autor myšlienky najskôr oslovil samotnú nadáciu s tým, či by bolo možné behať s logom Dobrého anjela na tričku. Manažment nadácie sa však obával možnej mylnej interpretácie, konkrétne že je bežec systémom podporovaný, nie že ho sám podporuje. Preto prišla na rad idea osloviť copywritera, ktorý by vymyslel slogan na bežecké tričko. Ten by mal jasne podať informáciu, že bežec je podporovateľom systému a že nabáda aj ostatných, aby sa zapojili tiež. A tu som prišla na scénu ja… Ako inak, musela som sa zmestiť do niekoľkých krátkych slov a spolu so sloganom priniesť vtipnú a atraktívnu myšlienku. Ťažká to úloha! No nakoniec sa podarilo a z niekoľkých návrhov bol vybratý slogan BEŽTE (POMÔCŤ) AJ VY! Ten elegantne spojil bežca s pomocou systému Dobrý anjel (ktorý reprezentovalo logo a dodatok s web stránkou) a call to action výzvou v jednom.

Tričká sa zrodili pod Ľubomírovou taktovkou a ak mám správne informácie, veľmi sa páčili aj v samotnej nadácii. Jedno sa ušlo aj mne, veď pozrite sa do galérie na konci článku 🙂

Prečo o tomto všetkom ale píšem? V tomto prípade mi nejde o promo copywriterského umu, ale o promo dobrej veci. Dobrý anjel je podľa môjho osobného názoru krásny projekt, ktorý som rada podporila svojimi schopnosťami. Môj kolega bežec Ľubomír tak urobil tiež a v rámci niekoľkých behov už stihol tričkom zapôsobiť na stovky divákov a účastníkov. Dobrého anjela už na bežeckom tričku videli v Ľubkovom podaní na River Park Night Run behu či na ďalších dvoch bežeckých akciách v Banskej Bystrici a v Košiciach. Týmto blogovým zápisom by som rada poďakovala Ľubomírovi za oslovenie v dobrej veci, Dobrému anjelovi za úžasné činy, ktoré robí a všetkým vám za zdieľanie tohto článku, vďaka ktorému možno ďalší Slováci “pobežia” podať pomocnú ruku tam, kde je to najviac potrebné…

Nezabudnite: Bežím(e) na www.dobryanjel.sk 😉

ĎAKUJEM!

1_dobryanjel2_dobryanjel3_dobryanjel4_dobryanjel5_dobryanjel6_dobryanjel7dobryanjel8_dobryanjel9_dobryanjel10_dobryanjel11_dobryanjel12_dobryanjel
