Začalo sa to prvou vlastnou rozprávkou, keď som mala sedem rokov. Písala som od chvíle, keď ma to v škole naučili. A potom už som nemohla prestať… Keď vás raz niečo baví, začne to byť ako droga. Vždy vám je potom lepšie. A cítite sa, akoby ste lietali. Tak to u mňa bolo s písaním. A je to tak vlastne doteraz… Od prvého písmena, cez kariéru reklamnej textárky až po prvú knihu.

Nie som si istá, či je možné stať sa copywriterom a pritom nemilovať písanie. Museli by to zrejme povedať ostatní moji kolegovia, keďže môj prípad to nie je. Táto profesia je totiž pre mňa len akýmsi prirodzeným vyústením toho, čo ma vždy bavilo. Keď sa so mnou budete rozprávať naživo, zrejme na vás žiadny špeciálny dojem neurobím. Keď si však raz sadnem ku klávesnici alebo ku stolu s papierom, dovolím si tvrdiť, že si vás získam pomerne rýchlo 🙂 Písanie totiž bolo vždy to, čím som sa dokázala najlepšie vyjadrovať.

Začalo sa to ešte v prvej triede. Mali sme vtedy taký ten prvý obrovský počítač – hučal, všetko na ňom trvalo asi tak pol dňa a jeho pamäť by sa dnes dala porovnať s niekoľko rokov starým telefónom. No mal MS WORD! 🙂 A keď som sa s týmto “zázrakom” zoznámila, už som od neho nechcela odísť nikdy preč. Dodnes sa pamätám, ako som sa otca pýtala na to, ako si do textu vložím obrázok psíka, keďže môj prvý počin bol o zvieratkách v lese. Hlavný hrdina psík, ktorý zachránil les pred požiarom, je už dnes niekde v prepadlisku literárnych dejín 🙂 Rozprávku už nemám, no chuť ostala.

Pokračovalo to hodinami slohu, ktoré všetci nenávideli a ja som ich milovala. Vždy som musela svoje slohy čítať nahlas. Tak to bolo aj na gympli. Pridružili sa samozrejme pubertálne depresie zhmotnené v asi troch zošitoch plných poézie. Dodnes ich mám a nikdy ich nikomu neukážem 😀

No a to už sa samozrejme pridružili aj prvé rozsiahlejšie príbehy, drobné poviedky, všetky prevažne uskladnené hlboko v útrobách PC pod heslom. Prišiel aj prvý úspech, a síce výhra v celoeurópskej súťaži poviedkovej tvorby v NJ, do ktorej ma prihlásil náš zahraničný lektor nemčiny.

Potom som sa na istý čas od písania vzdialila. No bolo to obdobie, keď som sa cítila ako bez ruky. Až kým som sa nestretla s dizajnérom Lukášom Majzlanom, ktorý vtedy do tímu hľadal copywritera. Najskôr som sa naňho pozerala s prepáčením ako teliatko na nové vráta, vraj čo to je?? A až keď som začala trošku študovať a čítať si, prehrabávať sa na zahraničných blogoch a inšpirovať sa na internete, pochopila som, že toto je to, čo by som zrejme chcela robiť. Keďže odvtedy ubehlo už pár rokov a ja som stále tu a zrodila sa Adlervia, zrejme to bola správna cesta. Písanie pre klientov ma baví a každý nový projekt je nová výzva, no aj napriek tomu mi vždy niečo chýbalo. Copywriting má totiž vždy vopred dané hranice. Musíte sa prispôsobiť klientovi, cieľovej skupine, istým spôsobom ste vždy len “písací stroj”, aj keď samozrejme musíte zapájať svoju kreativitu.

Po niekoľkých rokoch v tomto biznise som si priznala, že možno chcem ešte niečo viac. Písať, ale voľne, môcť roztiahnuť krídla a naplno popustiť uzdu fantázii. Keď sa pozriem späť cez plece, zisťujem, že som vlastne vždy túžila byť spisovateľkou. No komu sa niečo takéto podarí? Je to veľmi neskromné želanie a ja som sa stále necítila byť vnútorne dosť dobrá na to, aby som si takéto pomenovanie zaslúžila. Až kým sa spontánne neudialo to, čo sa udialo na jeseň 2012. A síce…

Vyšla moja prvá kniha.

99Nesie názov 99 inšpiratívnych podnikateľských nápadov a je vlastne knižným vydaním seriálu Inšpiratívne podnikateľské nápady, ktoré som 2 roky písala pre portál www.podnikajte.sk. Nebyť chlapcov z tohto portálu, nikdy by som nemohla nosiť status autorka, pretože práve oni tento počin spáchali. Za to im budem do konca života vďačná.

Knižku si môžete kúpiť TU.

Od prvého kroku potom už nebýva ďaleko k tomu ďalšiemu… Približne v rovnakom časovom období totiž začal vznikať aj iný projekt, ktorý pre mňa bol v prvom rade veľkým experimentom. Chcela som vedieť, na čo všetko stačia moje sily a aký bude feedback od čitateľskej verejnosti.

A tak vyšla moja druhá kniha.

byznysvruskuVolá sa Byznys v Rusku (česky, neľakajte sa tých ypsilonov) a vznikla v spolupráci s českým podnikateľom a biznis anjelom Ladislavom Semetkovským. Predstavuje mix Láďovho podnikateľského príbehu a faktografie, ktorá vás naučí, ako začať podnikať v Rusku a na ruskom trhu. A spomínaný feedback? Zatiaľ to boli vo veľkej väčšine veľmi pozitívne reakcie.

Knižku si môžete kúpiť TU.

Mám teda za sebou dva tituly. Ich hodnotu a úspešnosť nechám posúdiť publiku, no mňa osobne začína toto smerovanie stále viac tešiť a napĺňať. Teraz prišiel ten moment, keď som začala veriť, že by som raz mohla byť “taká naozajstná” spisovateľka 🙂 A síce… práve dokončujem svoju prvú beletriu. Zatiaľ vám nepoviem viac, no ak raz naozaj vyjde, budem dúfať, že si budem môcť povedať ono slávne “do tretice všetko dobre.” 😉

