Čo majú spoločné tieto dve veci? Alebo aj prečo o nich píšem, hoci (takmer) vôbec nesúvisia s nadchádzajúcimi sviatkami? Je to jednoduché. Po dlhej dobe rutinnej práce človek (a zvlášť copywriter) musí niekde načerpať inšpiráciu. Nechať sa vytiahnuť zo zabehnutého vlaku a opäť sa na svet začať pozerať trošku inými očami. Ako títo dvaja…

Poďme ale k veci. Hovorím o prednáškach. Obe sa ku mne dostali tento týždeň a nedá mi, aby som sa o ne nepodelila.

Veľkonočné vajíčka, alebo každé slovo je príležitosť

Aj o tom hovorí Anelia Varela. Kreatívna riaditeľka “ňujorskej” pobočky agentúry The Writer, s ktorou mám tú česť spolupracovať už dva roky. Títo Briti to vedia a ich texty ma vždy dokonale posadia na zadok. Vždy podávajú 300-percentný výkon a keď si vypočujete An, myslím, že pochopíte prečo. Tak už nebudem kvákať, radšej pozerajte. Tých 30 minút života za to stojí.

 

Prečo Apple predáva a ostatní stoja v kúte s dlhým nosom

Tak na túto otázku vám odpovie Simon Sinek vo svojej TEDx prednáške. Poslal mi ju klient, s ktorým práve pracujem na komunikačnej stratégii. Vraj aby som vedela, ako by chceli odprezentovať emóciu za ich zložitým produktom. A tak som si povedala fajn, pozri si to. A keď som dopozerala, ostal vo mne wow pocit. Nie že by som tento princíp predtým nepoznala. Nechcem, aby to vyznelo neskromne, ale bol vo mne akosi intuitívne. Vždy som klientom kládla na srdce, že musia predávať vôňu čerstvo pokoseného trávnika, nie kosačku. Ale ako vidím, ide o celú vedu… veď napokon, vypočujte si slovo Simonovo.

 

Tak… čo poviete na takúto inšpiráciu? Poznáte podobné videá, ktoré možno inšpirovali vás? Podeľte sa o ne v komentároch!

