Značky

, , ,

Púšťam sa na tenký ľad, ja viem. Ale obúvam si parádne korčule a viem, že s nimi to zvládnem. Môj ľad bude písanie pre erotický e-shop a korčule sú… nuž, famózna značka Loveo. Tak teda, poďme dnes na trochu šteklivú nôtu…

Ako sa rodia slogany v sprche

Fajn, tento bulvárny subheadline som si tak trochu neodpustila 🙂 Samozrejme len preto, aby som vás navnadila čítať ďalej. Inak je absolútne nevinný, prisahám!
Prejdem teda k veci. Prešiel už viac ako rok, odkedy ma na spoluprácu oslovila česká značka Loveo. Názov znel pekne (nie z mojej dielne), core business som však ešte nepoznala. Až kým mi jeden z majiteľov nenapísal viac, okrem iného aj o odlišnej firemnej stratégii. Tak som si povedala – fajn, erotický internetový obchod. Wow. Kde je moja copywriterská kreatívna hranica? Chcem sa púšťať do týchto vôd? Ak by šlo o klasický vulgárny sexshop, viem, že by som povedala nie. Ale Loveo bolo iné. Elegantné, záhadné, vizuálne príťažlivé… skrátka predstavovalo ideálnu zmes toho, čo pre mňa znamená branding na úrovni. A tak som povedala áno a mojou prvou úlohou bolo vytvoriť slogan.
Mal byť tajomný, ale zároveň mal aspoň jemne naznačovať pôsobenie firmy. Hlavne mal byť variabilný a kreatívny. Mala som jasne definovanú cieľovku, firemné hodnoty, aj ďalšie požiadavky. Vychrlila som zo seba asi 20 návrhov, stále som s nimi ale nebola príliš spokojná. Bolo ťažké neprekročiť tú tenkú hranicu medzi zmyselnosťou a vulgárnou prvoplánovosťou.
A potom ma to napadlo! Zmyselnosť = zmysly. To je to, čím vnímame druhého človeka. Toho extrémne blízkeho človeka, s ktorým vykonávame všetky tie príjemné aktivity… Hmat, čuch, chuť, zrak, sluch a občas aj ten nepomenovateľný šiesty zmysel, ktorým viete vycítiť náladu, myšlienky a kopec ďalších vecí medzi nebom a zemou. Alebo medzi matracom a prikrývkami 🙂 Tak vznikol Príbeh zmyslov. Alebo aj The Story of Senses. Slogan pre značku, ktorá chce erotické hračky predávať inak. Nielen ako kus hmoty, ale ako prostriedok k naplneniu tajných šteklivých snov. Prostriedok, vďaka ktorému objavíte svoj zmysel pre vášeň. Ale veď k tomu sa ešte dostaneme.
A prečo tá sprcha? Je to jednoduché. Spýtajte sa každého kreatívca, väčšina z nich vám povie to isté. Keď už nič nepomáha, zlejte sa ľadovou alebo horúcou sprchou, voda z vás zmyje stres a prinesie celkom nové, svieže myšlienky a nápady. Už veľa namingov a sloganov sa mi podarilo vymyslieť v kúpeľni.

Ako nastaviť tone of voice pre erotický obchod

Slogan sa majiteľom značky veľmi páčil. A tak sme sa pustili do druhej fázy spolupráce, a síce do písania textov. Tu bolo potrebné poriadne sa zamyslieť. Vedeli sme, čo chceme povedať. Ale obrovskou výzvou bolo zistiť, ako to vlastne povedať. Cieľom bolo pôsobiť elegantne, slušne a zároveň rafinovane a vyzývavo. Dá sa to skombinovať? Posúďte sami.
Loveo práve štartuje s prelaunch page a už úvodné predstavenie firmy poskytlo dostatočný priestor na podnietenie zvedavosti u budúcich zákazníkov a zároveň otestovanie toho, či sme sa trafili a či texty fungujú.
Začali sme zľahka. Nadviazali sme na slogan a úvodný headline tak poukazuje na „šiesty zmysel vašej sexuality“. Potom v krátkosti opisujeme filozofiu firmy stručným vyjadrením v znení „Búrame stereotypy a prinášame revolúciu do spální po celom svete. Tak, ako ešte nikto predtým.

Loveo_1

Čo ďalej? Žiada si to trošku širšie predstavenie firmy. Už tu môžete vidieť, že aj pri takejto téme sa so slovenčinou / češtinou dá pracovať citlivo a zároveň dostatočne šteklivo. Tak napríklad… „Erotika je horizontálne vyjadrenie lásky. Zmyselnosť, ktorú miluje každý z nás. Inými slovami LOVEO…
Písanie ďalších dvoch sekcií som si potom už vyslovene vychutnala. Využili sme totiž potenciál mena a rozdrobili ho na menšie časti. Každé písmenko v názve tak predstavuje subheadline pre ďalšie kratučké objasnenie smerovania firmy. Láska, Originalita, Vizuálnosť, Emócie a napokon ešte jemný povzdych Oooch… spolu LOVEO. Alebo aj 5 dôvodov, prečo si vybrať práve túto značku.

Loveo_2

V ďalšej časti stránky som potom vďaka textom prepojila ľudské zmysly s produktmi firmy a ich vlastnosťami. Zároveň sme tak využili slogan. Čo môže znamenať sluch v erotickom internetovom obchode? To už vám neprezradím, bežte sa pozrieť sami 🙂

Suma sumárum…

Ako teda pekne napísať tú erotiku? Tu je niekoľko mojich postrehov:

  • Ujasnite si, kto je vaša cieľovka. Ak sú to hlavne ženy, spoľahnite sa na ich predstavivosť, nie sú potrebné žiadne extra presné vulgárne opisy.
  • Objavte v sebe poeta. Ak chcete pôsobiť elegantne, nezaškodí trošku „romantizmu“ a vzletnejšieho jazyka. Príliš exaktné veci opíšte radšej jemnejšie.
  • Hľadajte nové výrazy pre zaužívané (a nevkusné) termíny. Už len samotný názov sexshop neznie dobre. Erotický obchod alebo e-shop je jemnejší a až tak veľmi neodrádza.
  • Stavte na obrazotvornosť, ľudskú predstavivosť a prirovnania. Nemusíte pomenovávať, stačí naznačiť. Pozor ale, netreba to preháňať, aby ste neskončili pri broskyniach a tak 🙂
  • Oprite sa o dobrý vizuál. Ak za vás povedia viac (vkusné) obrázky, nechajte radšej hovoriť (znovu opakujem vkusné) obrázky. Stačí k nim potom už iba pridať stručný popis či výstižný headline.
  • Zbytočne netárajte. Práve v tejto brandži platí, že menej je viac.
  • Odlíšte sa. Ak máte tie nervy na to, aby ste si prešli stránky konkurencie (ja som nemala, priznávam sa!), zistite, čo robia zle (a bude toho veľa) a pokúste sa o to, znieť celkom inak.

Nejdem už viac mudrovať, na záver by som však ešte chcela podotknúť, že vždy všetko veľmi závisí aj od klienta. Majitelia značky Loveo veľmi dobre vedia, kam smerujú, na čo sa zameriavajú a čo pre dosiahnutie cieľa musia urobiť. Pri textoch mi nechali úplne voľné ruky a tak trochu sa, myslím, spoľahli i na to, že som žena a že viac rozumiem ich cieľovke, ako by jej rozumel mužský copywriter. Bez ohľadu na to ale základ tvorila premyslená stratégia a perfektne pripravený branding a web. Potom už sa píše ľahko! Loveo sa rozhodlo urobiť z nákupu erotických hračiek niečo fancy a naozaj mainstreamového charakteru. Veď prečo aj nie, keď sa E.L. James podarilo s jej Fifty Shades zaplaviť všetky kníhkupectvá? Ak sa ženy nehanbia kupovať si „červenú knižnicu“, prečo by sa mali hanbiť rozvíjať svoj šiesty zmysel (pre vášeň)? 🙂

Toľko k dnešnej horúcej téme. Ak máte akékoľvek komentáre či postrehy, som samé ucho.

