Sny sa naozaj plnia. Hoci sa živím písaním textov pre klientov, vždy som túžila raz tak “naozaj” písať – niečo svoje. A tak sa po dvoch biznisových knihách konečne zrodila moja prvá beletria – mystery román Zlaté puto!

Možno ste si už predtým prečítali, ako sa z copywriterky stala spisovateľka. Vždy som túžila písať a začínala som ako reklamná textárka. Túto prácu robím dodnes, veď napokon http://www.adlervia.com. Okrem toho sa mi ale tak nejako “stali” moje prvé dve biznisové knihy. O tom už v spomínanom predošlom blogu. Pred pár mesiacmi som to ale vzala celé znovu od podlahy… a vznikla prvá beletria!

Od fiktívnej postavy až po knihu

Ak by ste pár dní žili v mojom tele, rýchlo by ste pochopili, že byť spisovateľom / textárom vlastne znamená neustále sa na svet okolo seba pozerať cez príbehy. Chodíte po ulici, všímate si miesta a ľudí a premýšľate o tom ako o scénach v knihe. Raz vás zaujme dievča v autobuse a pomyslíte si, že opis jej pier a vlasov použijete pri niektorej z postáv, inokedy vás ohúri letná búrka, cez ktorú vidíte utekať do nitky premočeného muža v obleku a vás napadne, či to nie je tajný agent, ktorý práve niekoho naháňa. Presne takto sa rodia príbehy. Všetko, čo okolo seba vidíte, čo počujete alebo zažijete, to všetko je námet na príbeh. A tak nejako sa začalo aj Zlaté puto…

Bolo to ešte niekedy v roku 2013, keď v mojej hlave začala vznikať postava menom Sofia. Svojrázna Amazonka, ktorá vlastní baliaci servis a je tak trochu prostoreká. Dala som jej životu miesto a zmysel, vytvorila som jej priateľov a každodennú obchodnú rutinu. Zapísala som takmer 50 strán, kým sa toto dievča stretlo so záhadným Williamom, ktorý celý jej život prevrátil naruby.

Vtip je v tom, že kým sa títo dvaja vôbec ešte len začali rozprávať, ja už som sedela u editorky, ktorá mi kázala všetko pred ich rozhovorom vyhodiť 😀 A tak som mohla začať takmer odznova… príbeh ma už ale nepustil a ja som sa mu začala naplno venovať.

Rok tvrdej driny a potom…

Napísať 250-stranovú knihu trvá popri normálnej zárobkovej činnosti asi rok. Tak dlho mi trvalo Zlaté puto. Potom editácie, preklad do angličtiny a pokus ísť na zahraničný trh.

Do dnešného dňa sa hrdím presne rovnakým počtom odmietnutí ako J.K. Rowlingová 😀 Po ďalšom roku skúšania a oslovovania literárnych agentúr vás samozrejme opustí chuť. A tak sa stalo, že po skúšobnom roku 2014 prišiel zatrpknutý rok 2015. Kniha odpočívala vo svojej digitálnej zásuvke, anglická i slovenská.

No a potom prišiel rok 2016 a mne sa do rúk dostala kniha Insomnia od slovenskej autorky Vladimíry Šebovej. Vlaďa je približne v rovnakom veku ako ja a tak nejako sme sa skamarátili. Vzdala som jej hold, že dokázala to, čoho som ja nebola schopná a ona ma na oplátku dobre prevetrala a vynadala mi, ako môžem také niečo skrývať pred svetom.

Zvyšok príbehu je už pomerne známy – rozhodla som sa knihu vydať na Slovensku a rozbehla som k nej crowdfundingovú kampaň, čo je laicky niečo ako časovo limitovaný predpredaj. Ak sa vyzbiera dostatok prostriedkov na tlač a spol., kniha vyjde a predplatitelia ju dostanú domov do schránky. Ak nie, predplatiteľom sa vrátia peniaze a projekt sa nerealizuje. V mojom prípade to dopadlo dobre, a tak moja prvá beletria Zlaté puto uzrela svetlo sveta v novembri 2016. Takto nejako vyzerá…

obalka

Obálka knihy Zlaté puto

Konečne spisovateľka

To, čo sa dialo potom, v praxi znamená splnený sen. Našla som si distribútora a vďaka nemu sa kniha dostala normálne do kníhkupectiev. Len v predpredaji si ju cez crowdfunding objednalo viac ako 100 čitateľov a po uvedení na trh nasledovali ďalší a ďalší. Prišli prvé recenzie od knižných blogeriek a veľmi pozitívne hodnotenia, či už na stránkach online kníhkupcov, cez email alebo na Facebooku. Niet lepšieho pocitu, ako keď vám niekto povie, že sa od vašej knihy nevedel odtrhnúť.

Čerešničkou na torte boli dve veľké udalosti, ktoré tento splnený sen len podčiarkli. Prvou z nich bola Bibliotéka 2016, na ktorej som sa zúčastnila v stánku môjho distribútora. A vychutnala si aj mojich prvých 5 minút slávy, keď ma niekto požiadal o autogram 😀

Ivica Ďuricová Zlaté Puto Bibliotéka 2016

Autogramy na knižnom veľtrhu Bibliotéka 2016

Druhým veľkým momentom bol Krst knihy. Ten sa konal 16.11.2017 v nádhernom historickom Hoteli Elizabeth v Trenčíne. Krstili sme pravým 24-karátovým práškovým zlatom a súčasťou krstu bola aj krátka beseda ku knihe, ktorú moderoval známy trenčiansky aktivista a zakladateľ projektu Voices Ivan Ježík.

Ak sa chcete pozrieť, ako to vyzeralo, tu je video 🙂

 

O čom je Zlaté puto?

Tu je krátke predstavenie…

Ivica Ďuricová Zlaté putoKeď sa Sofia, nič netušiaca majiteľka baliaceho servisu, nechtiac dostane do boja dvoch odvekých rivalov Williama a Adama, jej život začne ísť prudko dolu z kopca. Zrazu odhaľuje prastaré umenie charizmágie a sama zisťuje, že má dar, ktorý vôbec nechcela.

Slepo nasledujúc agenta Williama na jeho misiu v talianskom Ríme sa ocitne v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. Stane sa obetným baránkom a je donútená pykať za chyby iných.

Na jej pleciach napokon stojí rozhodnutie, či zachrániť seba alebo celý svet…

Na ktorú stranu sa pridáte vy? Vyberiete si zmysel pre spravodlivosť alebo túžbu po moci? A je toto rozhodnutie vôbec také čierno-biele?

>>> KÚPIŤ KNIHU <<<

Čo bude ďalej?

Zlatým putom to nekončí. Tento (chariz)magický mystery román, alebo ako ho niektorí čitatelia nazvali, aj “slovenská brownovka”, bude mať ďalšie dve pokračovania. Druhú časť momentálne píšem a ak všetko dobre pôjde, vyjsť by mohla niekedy na prelome leta a jesene 2017.

Zároveň som oprášila aj anglický preklad, a tak sa čoskoro ocitnem ako self-publisher aj na celosvetovom Amazone 🙂 Už sa neviem dočkať!

Ak vás príbeh Sofie a Williama, tajomných charizmágov a špionážnych techník, ktoré sa dnes už týkajú nás všetkých zaujme, dajte mi vedieť v komentároch alebo na sociálnych sieťach. Nájdete ma napríklad tu:

www.facebook.com/IvicaDuricovaAuthor

www.instagram.com/ivica.duricova

www.twitter.com/ivicaduricova

www.ivicaduricova.com

Tak zasa do čítania nabudúce 🙂

